torsdag 12 juli 2012

Kolmården dag 2...


Efter en natts sömn på Scandic i Norrköping körde vi tillbaka till Kolmården och gick in på stora djurparken.
Bägge barnen försågs med vars ett armband med namn och telefonnummer fall i fall någon av de skulle försvinna, vilket som tur var de aldrig gjorde.
Det första vi såg var de fina vargarna som höll på med morgontvätt när vi kom förbi.
Under dagen hann vi med alla stora djur, delfinshow, safari-tur i linbana och äta 16 pannkakor tillsamman hela familjen!
Det var en trött men nöjd familj som begav sig hemåt till Skåne igen på sen eftermiddag.

Spända barn på väg till entrén.

Kolmårdens djurpark.

Vargarna.

Coola kameler.

Elefanter.

Lillebror gillade elefanterna.

Noshörningar.

Ett tag blev jag av med maken, men jag hittade
honom sovandes inne hos gorillorna i en av grottorna! ;0)

Häftig safari-runda i linbana.

Vi åkte i fina gondoler.

Lillebror kikade försiktigt ut på djuren.

Video på storasyster när hon äntligen fick se sina giraffer!

Storasyster var lycklig över att få se girafferna!

Alla björnarna var nog rädda för min kamera,
alla 7 bilder jag tog tittar de bort. =0/

Efter safarin blev det glass!
Titta de hade min favoritglass!!!

Efter glassen blev det delfinshow.

Barnen älskade showen!

Tigrarna gömde sig så det ända vi såg av dem var fotspår...

Det fanns massor av roliga saker att köpa men
 barnen nöjde sig med vars en vindsnurra. =0)

Pannkakor...

...ännu mer pannkakor.

Hej då Kolmården, vi ses en annan gång!

På vägen hem fick vi stanna och busa för att hålla humören uppe.

En glad lillebror någonstans längst motorvägen på väg hem.

Inga kommentarer: