tisdag 26 oktober 2010

Halloween och Allhelgona börjar närma sig...

Till helgen som kommer så är det Halloween och helgen därpå är det Allhelgona.
Detta innebär i vårt hushåll att det är dax att börja pynta lite inför dessa begivenheter.
Gårdagen gick åt att bla spana efter den perfekta pumpan för att göra en lyckta av.
Efter mycket vändande, klämmande och knackande (för att avgöra mognaden) på affärens alla pumpor så fann vi en vinnare.
Det där med "knackandet" var nog i och för sig rätt onödigt för jag är ingen pumpolog, det är nog lika idiotiskt och ologiskt om att sparka på däcken för att avgöra om bilen går bra. =0/

Nåväl, när vi kom hem vad det dax för själva karvningen.
Min dotter tyckte allt var spännande fram tills vi skulle börja gräva ut innehållet.
Då ursäktade hon sig och försvann lagom tills jag stod med pumpinälvor upp till öronen.
När hon kom tillbaka tittade hon på mig med lite skepsis och sa - "stakars pumpa"...
Pumpan blev i tillsist en riktigt fin lyckta i alla fall.






I övrigt så plockade vi fram kartongen med övriga Halloweenpynt och dottern fick sätta ut dem var hon ville, vilket resulterade att vi inte såg TV:n för alla spöke, häxor och pumpor.
Detta justerades dock lite efter hon somnat.





Till sist hängde jag ut vårt svävande spöke ute på verandan.


Inga kommentarer: