tisdag 7 juni 2011

Nationaldagen...

På grund av ett riktigt åskoväder som drog in i går kväll kunde jag inte riskfritt uppdatera bloggen, så det kommer nu här istället.

Förutom att det var Sveriges nationaldag igår så fick vi äntligen till det att fira min mormors födelsedag. =0)
Vi har försökt några helger nu, men dåligt väder eller annat tråkigt har hela tiden kommit ivägen för våra planer.

Igår var det jätteskönt väder då vi packade picknick-korgen och åkte ut till stranden.
Där mötte vi upp "födelsedagstanten" och övriga familjen. =0)
Vi grillade korv, åt cupcakes, klättrade i träd, badade i havet och bara mös, barnen älskade det!

Lillebror på filten.

Kusinapa 1 i ett träd.

Kusinapa 2 i ett annat träd.

Storasyster var inte riktigt lika våglig.

Springa i vattenbrynet är roligt!

Till och med jag badade tårna.

Letar snäckor i sanden.

"Födelsedagstanten".

Gott med korv och bröd!

Min lillebror Simon låg mest i skuggan.

Lillebror plaskade i strandkanten.

Kolla, vad är detta för något konstigt?

Storasyster och pappa njöt av utsikten.

Sist men inte minst så blev det gott till kaffet som jag bakat.

Inga kommentarer: