torsdag 15 mars 2012

Blomsterflicka...

När jag kom till dagis igår hade de köpt fina vårblommor och börjat plantera i sina ytterkrukor.
Storasyster tyckte det såg så fint ut med blommor så jag passade på att smida mellan järnet var varmt och utnyttjade hennes entusiasm.
På vägen hem åkte vi in om min hovleverantör av blommor och botaniserade i penséer, tulpaner, mini påskliljor mm.
Storasyster fick själv välja en blomma och kruka som bara var hennes, men hon hjälpte mig också med de andra blommorna! =0)
När vi kom hem fick jag fin hjälp att plantera blommorna i två krukor, vi satt och planterade i eftermiddagsolen och bara njöt av att det var 14 grader varmt. =0)

Efter planteringen i krukorna gick vi runt i trädgården och tittade på vårblommorna i rabatterna.
Snödropparna, Vintergäcken och Krokusarna är alla i full blom. =0)

Även inomhus i köksfönstren blommar det för fullt!



Mammas blomsterflicka.


Iris.

Tulpanknopp.



Plutten ville tvunget vara med på bild...




Krokus.

Min blomma i köksfönstret!

3 kommentarer:

Emma, Henrik, Filip och Signe sa...

Så fina bilder på fina blommor och en otroligt söt tjej! :)
Kram på dig!

Wessmantorp sa...

Tack Emma! Gårdagen var helt underbart skön! Jag ser verkligen fram emot att våren ska ta fart på riktigt! =0)
Hoppas ni har det jättebra! Ser på Facebook att det kommit in en massa fina saker i möbelaffären så det blir nog ett besök där nästa gång jag är i Ekeby! ;0)

Kram på dig!

Anonym sa...

Härligt Nina & Nellie ser verkligen glad engagerad ut... JK