lördag 10 mars 2012

Energisökare...

Jag har ont om egen energi i kroppen på sistonde, så jag och har blivit en riktig energisökare.
Jag försöker tanka energi var jag än hittar möjlighet eller tillfälle.
Mars månad (fram tills snöslasket som kom tillbaka) bjöd på massor av sol och energi! =0)
Tyvärr tog det slut igen i torsdags med nästan 5 cm snöslask, sedan dess har det bara blivit grått igen =0(
Nu regnar det och jag får försöka hämta ork och energi inomhus med barnen istället.

Vi har varit med storasyster på habiliteringen i veckan, äntligen börjar det hända saker! =0)
Hon fick leka med en specialpedagog i nästan en timme och det hela spelades in på dvd.
Nu ska hela arbetslaget på habiliteringen (barnpsykolog, specialpedagog, logoped, kurator och sjukgymnast) gå igenom filmen och återkoppla med oss nästa vecka.
Ska bli jätteintressant att höra vad de har att säga.

Husbonden jobbar i helgen så vi andra i familjen är lämnade att underhålla oss själva, vilket går utmärkt för tillfället.
Jag fick bra hjälp till brunchen/långfrukosten av lillebror som hjälpte till att vispa i pannkaksmeten.
Storasyster stod för dukningen och vi åt länge och väl. =0)

Nu har vi precis lyssnat och dansat i köket till alla finallåtarna i kvällens Melodifestival, det var fullt ös medvetslös. =0)
Barnen orkar ju inte vara uppe hela finalen ikväll så vi hade vår egna lilla festival nu på förmiddagen. =0)

Barnens energinivå är det inget fel på, för tillfället låter det som om jag har en hel hjord elefanter på ovanvåningen, men förhoppningsvis är det bara storasyster, lillebror och Arne som röjer... =0/

En solig dag i början på Mars.

Arne passade på att njuta i solen.

Lillebror är min köksreda idag.

Han tycker det är bästa att provsmaka
plättarna innan vi serverar dem.

Inga kommentarer: