lördag 25 augusti 2012

Äventyr på Rönne-å...

Idag har det varit familjefest med Friluftsfrämjandet och i Ur & Skur, barnens dagis! =0)
Vi paddlade på Rönne-å och avslutade med grillning på dagis.
Superroligt! =0)

Det är nog 15 år sedan jag satt i en kanot, min värsta farhåg var att vi skulle välta.
Tack gode gud så välte vi aldrig men vi både fastnade på stenar, åkte in i å-kanten och gjorde flera 365 graders pirruetter längst ån.
Med två starka viljor i samma kanot så hade vi att göra den långa sträckan från start till mål.
Tror minsann att det var första och sista gången jag paddlar med husbonden. ;0)

Storasyster tyckte det var jättespännande och pratade om krokodiler och kajmaner i vattnet hela tiden. ;0)
Hon satt så fint i mitten av kanoten och hade inte några som helst problem med denna helt nya situation eller aktiviteten, mamma är stolt över henne! =0)
Pappas smått maniska panik-känlsa smittade inte heller av på henne. ;0)
Lillebror satt fastkilad mellan mina knän och tyckte också det var roligt, han till och med somnade den sista sträckan efter vi hade fikat halvägs.

När vi nått målet blev det grillning på dagis och vi hade så trevligt!
Tack till alla i Ur & Skurare som gjorde detta till en positiv upplevelse för oss alla!

Ilastning vid Kättabro.

Efter en smått panikartad start så lyckades vi driva
baklänges en bra bit innan vi kom på rätt håll igen.
 
Två viljor i samma båt! ;0)
 
Tillsist kom vi iväg på rätt håll!
 
Välbehövd fika halvvägs.
 
Lillebror var tuff som en bandyboll fram
tills han somnade mellan mina knä.
 
Äntligen i mål (utan att ha vält) med en nyvaken lillebror.
 
Efteråt blev det grillfest! =0)
 
I Ur & Skur är bäst!

2 kommentarer:

Yazzi sa...

Ja det var verkligen mysigt... I Ur & Skur är toppen :o))

Kanotist-javisst... sa...

Inte utan att jag anar vissa likheter i paniken mellan "Husbonden" och en viss Oxie-bo som var profil i "Ullared" =)