torsdag 23 augusti 2012

Kor i hagen...

Tänk att Augusti månad snart är slut!
Jag hinner verkligen inte med allt som ska göras och behöver göras!
Ser äntligen nu slutet på mitt nattarbete i sommar och är oerhört tacksam för det!

Mina studier börjar igen första veckan i September och jag la ut nästan 2500 kr i dag på nästa termins kursliteratur, kändes så där roligt!
Hoppas verkligen jag kommer ha nytta av varenda sida i alla böckerna!
Trots det nu betydligt mindre "penga-givande" verksamheten så ser jag verkligen fram emot skolstarten!

Sensommaren har verkligen bjudit på härliga dagar.
Storasyster har varit överlycklig för korna här i Wessmantorp går nu i hagen intill vår trädgård.
De är så sällskapssjuka och har stått och tittat in i trädgården och in genom fönstren till vardagsrummet ett par dagar nu.
Första dagen hade en lycklig storasyster stor leksaksdemonstration för korna.
Hon hämtade ner sina leksaker ifrån rummet och visade upp alla för de nyfikna korna.
Sen satt hon hur länge som helst och bara snackade med dem medan de stod så snällt och lyssnade.

Här visar hon sin elefant för korna.
 
De tittade så nyfiket på!
 
Denna veckan har jag också gått en 12-rond match med henne för att klippa håret.
Hon ogillar verkligen att klippa håret, speciellt luggen.
Detta är ganska vanliga reaktioner hos barn med diagnosen autism.
Man måste försöka leka fram det, vilket inte alltid är lätt. =0P
Att gå till en frisör är uteslutet för hon får panik bara vi går in igenom dörrarna till frisörsalongen.
Nu är jag inte världens bästa frisör men det blev rätt bra ändå.
 
Nyklippt storasyster klättrar i träd.

Inga kommentarer: