onsdag 5 december 2012

Uppdatering från sjukstugan...

Virusförkylningar, hosta och ögoninflamationer har nått detta hemmet också. Jag är inne på min 3:e vab-dag denna veckan och lilla Nils har varit sjuk sedan helgen. Tyvärr smög sig febern på mig i går också. =0(

Men vi kämpar på för att bli friska till helgen då roligheter ska hända som varit planerade i nästan ett år.
Min mamma fyller 60 år idag så vi ska fira henne på bästa sätt i helgen. =0)

Snön kom lagom till första advent! =0)
Vi har nog ca 3 dm och mer på gång, har vi tur så ligger det kvar till jul! =0)

Tyvärr får min praktik lida av att jag är hemma med sjuka barn, trist. =0(
Det är min sista vecka nu innan de ordinarie lektionsschemat drar igång igen i skolan.
Denna terminen har varit allt annat än lätt och med en massa andra olyckligheter här hemma på privat plan med bla Arne som lämnade oss och annat skit så har det känts övermäktigt i mellan åt.
Men det som inte dödar det härdar.
Tyvärr så gav en av våra katter också upp i förrgår efter att hon fick en stroke enligt veterinären.
Det var inte roligt att se på när hon inte kunde hålla balansen eller gå ordentligt längre, det vara bara att åka direkt in på djursjukhuset.
Nu är huset nästan tomt på husdjur, bara Plutten kvar och han är inte precis den mest sociala kissen i världen.
Han har också passerat 10 års strecket så vi får se hur länge han klarar sig.

Nu till mer trevligheter...
Jag och Nellie var på teater med några vänner förra helgen.
Vi såg familjeföreställningen Nils Holgerssons underbara resa i musikalform på Helsingborgs Stadsteater.
Det var Nellies första riktigt stora teater föreställning och min första på säkert 10 å.
Jag älskar verkligen allt kulturellt, att gå på teater, musikaler, konserter och annat roligt är verkligen min melodi.
Tyvärr blir det allt för sällan... =0(

Vi har också haft Nellies sista IBT denna terminen, hon har verkligen utvecklats mycket! =0)
Men det finns massor kvar att jobba med...
Jag hoppas bara att hon fortsätter att utvecklas i samma takt som hon har gjort nu de sista 6 månaderna, då tror jag nog vi kan ha stora förhoppningar att det ska gå bra i framtiden.

Efter jul ska Nellie byta assistent på dagis och få en som ska följa med henne upp i skolan till nästa höst när det är dax för förskoleklass.
Hon känner assistenten sedan tidigare så jag tror nog inte det ska bli några problem, men det viktigaste är att Nellie knyter sig an till henne lika bra som den tidigare assistenten.

Nu när jag bara sitter här hemma och väntar på att vi ska bli friska så har jag hunnit titta igenom den sista månadens bilder i kameran.
Jag lägger här upp en litet utbud på vad vi har hittat på ifrån Halloween fram tills nu.

Kram på er alla och håll er friska!!!!

Nellies Halloween-pyntning i köksfönstret.
 
Vårt besök till kyrkogården vid Allhellgona för att
tända ljus för alla de som inte finns med oss längre
och lämnat denna jord av ålderdom, olycka eller av sjukdom.
Tyvärr finns det för många.
 
Nellies besök på Stadsteatern.
 
Det var premiärvisningen vi gick på så det ingick
även en promenad på röda mattan. ;0)
 
Vi har också hunnit med att ordna en julfest på dagis.
Det blev så bra, glögg över öppen eld och hög mysfaktor.
 
Förra helgen var det julmarknad på Wideröra Gård.
 
Massor av härligt pyssel, hade kunnat göra av med en förmögenhet.
 
Barnen fick åka häst och vagn.
 
Världens sötaste häst/ren drog vagnen.
 
Tydligen tyckte någon annan
i familjen att det var roligt
att jag sprang omkring och fotograferade
allt runtomkring... =0/
 
Lagom till första advent kom snön.
Jag och barnen blev överlyckliga. =0)
 
Idag har vi varit ute en stund och skottat
snö, även om man är sjuk så behöver man lite frisk luft.

Inga kommentarer: