torsdag 6 december 2012

Vab dag nr 4...

Då har jag överlevt ännu en dag hemma med barnen.
Barnen börjar tycka det är riktigt tråkigt att bara vara hemma nu, jag med...
Naturligtvis går vi ut för att få frisk luft men inte i några längre perioder, febern kommer och går och jag vill helst inte ge dem lunginflammation.

Jag har under dessa dagar finslipat min Bobby Car körning.
Nisse kör omkring med sin elektriska trehjuling i köket och vill att jag på hanns Polis-Bobby Car ska jaga honom.
Tack gode gud att det inte finns övervakningskameror i detta huset.
Jag ser ungefär ut som en elefant som försöker bemästra en trampbil. =0/
Ingen vacker syn, men vi har roligt... =0)
Nisse skrattar så kan kiknar.

Vi har också kört låtsasbuss genom hela Sverige och vinkat till alla vi känner.
Med tre köksstolar på rad mitt på köksgolvet kan man komma ända upp till Treriksröset om bara fantasin tillåter.
Nellie tyckte vi skulle köra upp till Nordpolen och hälsa på Tomten, men bussen haverera någonstans vid Svalbard, eller rättare sagt små magar blev hungriga och beställde krabbelurer så mamma fick snällt hoppa av bussen och ställa sig vid spisen.
Nellie beställde egentligen "ute babbelurer" vilket innebär krabbelurer på muurikkan utomhus över öppen eld, men där drog jag gränsen.
Idag fick de bli "inne babbelurer"... ;0)

Dessa senaste dagarnas stora utmaning nu är att få ögondroppar i barnen inflammerade ögon.
Jag känner mig som världens hemskaste mamma som i princip måste brotta ner dem för att ens få en mikro-droppe i närheten av ögonen.
Speciellt Nellie får panik och det känns nästan som övergrepp när jag försöker få dropparna i hennes ögon.
Finns det någon med tips hur man kan underlätta detta så tas det tacksamt emot, jag är desperat!!!

Solen visade sig en timme idag mellan molnen och då passade jag på att knäppa av några kort på vårt vinterland, tog några igår med.

Kram på er alla där ute, och skicka gärna tillfrisknande tankar åt vårt håll...

 
 
 

Inga kommentarer: