tisdag 11 december 2012

60-årsfirande i Danmark...

Efter mycket om och men så kom vi i alla fall iväg till det som varit planerat i nästan ett år, mammas 60-års firande.
Dunderförkylda men feberfria åkte vi glatt iväg och tog båten över sundet.
Min mamma fyllde 60 år förra veckan och det firade hela familjen med att tillsammans åka till en stuga i Danmark för att bara umgås och njuta av alla lyxigheter som stugan erbjöd.
Det fanns inomhuspool, bubbelpool, bastu, kamin och en massa andra saker som jag i alla fall inte har hemma och kan utnyttja varje dag.

Det var riktigt trevligt, vi åt gott och i massor hela helgen och led nästan av paltkoma på kvällarna.
Föräldrarna stod för fest med champagne och underbar 3-rätters middag första kvällen.
Andra kvällen blev det grillfest och grillen gick varm ute i snön, tur det var gasolgrill! ;)
Vi fick till och med överraskande besök då mamma och pappas bästa vänner också kom på besök en kväll.

Nellie klarade den nya miljön superbra och led inte speciellt mycket av att vi var 13 personer som delade samma stuga.
Det var ju i och för sig inga okända människor för henne, men jag var i alla fall imponerad.
Nisse trivdes som fisken i vattnet precis som jag.
Han till och med badade, han som annars är en riktig badkruka. =0)

Ingen av oss ville åka hem i söndags, men det var tyvärr ett måste.
Tack snälla mamma och pappa som bjöd oss på en så härlig helg.

Danmark välkomnade oss med solsken.
 
När vi kom fram väntade en 295km2 stor lyxstuga på oss.
 
Det fanns game-room med, biljard, pingis-bord, dart mm
+ två loft med spelhörnor utrustade med Wii och PS3
 
Ville man inte spela spel eller bada kunde man
sitta i en fåtölj och bara läsa.
 
Poolavdelningen med bubbel-pool och bastu användes flitigt av alla.
 
Till och med Nisse-badkruka bada som aldrig förr.
 
Nisse i bastun med sina kusiner.
 
Min galna finska svåger bangade inte för att
rulla sig i snön innan han sprang in i bastun igen
 
Min mamma och Nisse leker ute i snön.
 
Mys inne i stugan.
 
Min lillebror Simon var naturligtvis också med.
Häften Malinois, hälften Karelisk Björnhund.
Han är lite som jag, hälften crazy, hälften
skarp som vassaste kniven. ;0)
 
Underbar mat som föräldrarna bjöd på första kvällen.
 
Det var riktig fest på kvällen.
 
Så här ser en riktig frukost ut hos familjen
Osslén/Holm/Wikander/Rydberg/Rosendahl
Inget saknas jag lovar!!!!
 
Sen får man aldrig glömma fikan heller...
 
Inget slår en godmorgon-dans av föräldrarna.
Det njöts till fullo denna helg.
 
Bild från en liten upptäcktsförd nere vid
havet i Tisvildeleje, Danmark.

Inga kommentarer: