onsdag 29 februari 2012

Tala är guld...

Igår kväll var det ett föräldrarmöte på barnens dagis och jag höll ett litet kort föredrag om storasysters autism.
De flesta föräldrarna vet om det redan, men jag ville ändå prata lite om det, de andra barnen har säkert frågor om storasyster när de kommer hem och jag vill att alla de andra föräldrarna ska veta vad Autism är för något så de lätt kan svara på sina barns frågor.
Jag hade förberett mig noga och hade över 6 sidor med stödord, men tyvärr kom jag av mig vid ett tillfälle då jag blev avbruten, men det blev nog rätt bra till slut i alla fall.

Idag har jag varit och träffat kuratorn på habiliteringen, hon informerade om allt möjligt från föräldrarutbildningar till vårdbidrag och andra rättigheter och möjligheter som medföljer diagnosen Autism.
Jag ser verkligen fram emot att få komma igång ordentligt med habiliteringen nu! =0)

Idag hade jag faktisk en "liten" (men dock riktigt) konversation med storasyster där hon svarade på mina frågor och vi hade en tvåvägskommunikation. =0)
Det var över på knappt en ½ minut men det lös upp hela eftermiddagen!


Inga kommentarer: