fredag 29 april 2011

Kungligt bröllop...

I dag var hela världen bjudna på bröllop! =0)
Prins William av England kan skratta sig lycklig över hans vackra Kate som han idag fick som sin brud.

Liksom i fjor när vi hade kungligt bröllop här hemma i Sverige så har jag idag varit enormt uppspelt och följde händelserna "live" via tv:n och datorn.
Dock hade jag inte klätt upp mig och gjort en 3-rätters middag med royaltema som jag gjorde när kronprinsessan Victoria och Daniel gifte sig. =0)

Allting idag var ju så spännande, gästerna, kungligheterna, bruden och brudgummen.
Tramsigt nog satt jag framför skärmen här hemma och vinkade som folket på plats när gemålet först rullade fram i bil till kyrkan och när de sen åkte häst och vagn där ifrån.
En tår från ögat trillade både när de sa "I do" i kyrkan och sen vid kyssen på balkongen.

Det är vid sådana här tillfälle man önskar man vore någon mer betydelsefull än en vanlig människa och blev bjuden på ett kungligt bröllop, eller till och med var en prinsessa! ;0)








Inga kommentarer: