onsdag 20 april 2011

Påskpynt...

Idag har påsken börjat flytta in så smått. =0)
Storasyster tog sig an påskriset idag och hängde gladeligen i lite ägg och påskharar.
Tyvärr har jag lyckats glömma var jag förvarat vårt andra påskrispynt så det är lite glest i riset för tillfället, endast det nyinköpta påskpyntet dinglar där än så länge.
I morgon får vi råda bot på det och antingen hittat fram det gamla pyntet eller köpa mer nytt. =0)

Idag har jag också varit och påskmathandlat.
Jag tänkte vara ute i god tid denna gången och inte handla i påskhelgen med alla andra orutinerade påskfirare som också ska ha kalas. ;0)
Det var många som tänkte som jag idag, fast det gick rätt smidigt ändå.
Trots att storasyster körde sin lilla handlevagn på mina hälsenor typ 20 ggr + på en stackars farbror så gick det helt smärtfritt med barnen.
Att lämna lillebror att ansvara för handlelistan var dock ett misstag för jag fick gå tillbaka i mina egna vagnspår ett par ggr för att leta upp den igen. ;0)

I morgon börjar påskhelgen på riktigt och massor av kul för barnen väntar. =0)

Storasyster hjälper till med påskriset.

Titta vilken fin påskhare jag har.

Lillebror är mer intresserad av vattnet.

Många påskfjädrar i härliga färger ska det vara.

Nyinköpt påskpynt.

Söt liten hare ifrån Åhléns.

Inga kommentarer: