torsdag 21 juni 2012

Doktorsbesök...

Idag har jag och storasyster varit hos doktorn.
Jag frågade för ett tag sedan om jag fick prata med habiliteringens dietist om storasysters ensidiga kost och ville få lite råd om hur jag skulle göra med eventuella vitamintillskott också vidare.
Tydligen är det standardförfarande att man träffar en barnläkare först för att kontrollera hälsan innan man får träffa en dietist.

Sagt och gjort så åkte vi iväg till doktorn, jag hade inte räknat med att det skulle gå helt smärtfritt eftersom storasyster har svårt när främmande människor hon inte känner ska klämma och känna på henne.

Den kvinnliga läkaren var superbra, det hela slutade med att hon och storasyster lekte doktor och satt på golvet med vars ett stetoskop och lyssnade på varandra.
Vi vägde, mätte, kände och klämde utan protester och gråt. =0)
Den barnläkaren är verkligen rätt person på rätt plats!!!

Summa kardemumma så även om storasyster äter ensidigt så får hon i sig vad hon behöver.
När vi gjorde en lista på vad hon verkligen äter så blev listan faktiskt längre än vad jag trodde, läkaren var jättenöjd och sa att jag inte hade något att oroa mig för. =0)
Jag fick också lite tips på vägen på vad man kan testa och vad man bör tänka på, jag var verkligen nöjd när vi gick där ifrån. =0)

En glad flicka och en lättad mamma åkte ifrån doktorn direkt till glasskiosken...
När vi kom hem var det bara till att njuta av den sköna sommardagen och vara ute i solen.

Så här års runt midsommar brukar jag alltid ha gjort egen flädersaft, i år är flädern sen och börjar inte blomma för än nu.
Det blir till sätta en sats egen flädersaft efter midsommarhelgen. =0)

Jag hann också med att köpa en ny kamera idag eftersom den förra inte överlevde lägret i helgen.
Den blev lite sandskadad efter att storasyster hade fotograderat, den djupdök ner i sanden på stranden och nu vill autozoomen inte fokusera längre, allt jag tog kort på blev bara suddigt.
Jag hade inte råd med en ny systemkamera denna gången heller utan det blev en ny billig kompaktkamera för 500-lappen istället. =0/

Kort på mitt fläderträd med nya kameran.

Trots det billiga priset så tar den bra bilder.
Fläder i närbild...

Inga kommentarer: