måndag 18 juni 2012

Fortsättning på helgens läger...

Efter den goda middagen som det bjöds på i lördags så var det tillsist dax att krypa ner i sängen.
Storasyster hade full koll på att hon skulle sova i sovsäck och kröp utan problem mer i den och stängde dragkedjan.
Hon hade också fått en egen ny ficklampa som var rolig att leka med.
Det tog lång tid innan hon tillsist somnade men väl då sov hon som en stock.
Endast en gång vaknade hon och var varm vilket egentligen tillhör vanligheterna oavsett om hon sover hemma eller borta.
På morgonen vaknade storasyster glad i hågen och var redo för nya äventyr.

Frukost åt vi tillsammans med de andra lägerdeltagarna och jag gillar verkligen den kollektiva gemenskapen det blir när man är på läger, riktigt mysigt.
Storasyster åt och passade på att leka en bra stund med de andra barnen medan vi föräldrar satt i lugn och ro med kaffe och tittade på.

Många begav sig hemåt igen efter frukost men jag och storasyster gick och badade och tog en sväng ner om hamnen igen.
Vattnet var på söndagen ännu kallare än dagen innan och det blåste en del, i ärlighetens namn så var det inte så behagligt att bada men ändå mysigt för storasyster hade roligt, hon brydde sig inte att det var kallt.

På stranden ville storasyster minsann också ta kort så hon fick kameran och började plåta hej vilt, det blev roliga kort.
Jag passade på att ta kort med min mobil på henne då, så rolig hon var!
Efter vi badat satt vi jättelänge kvar på stranden och tittade på alla båtarna, hon satt i mitt knä och räknade alla båtarna medan hon skrek till dem:
"Hej då båten, kör försiktigt!"
Vår underbara helg i Torekov avslutade vi med att handla hem fisk och skaldjur ifrån hamnen som vi tänkte bjuda på resten av familjen när vi kom hem.
Vi till och med köpte nyupptagna bjärepotatis på en gårdsbutik innan vi körde hemåt igen.

Det var med ett smile på läpparna jag körde hem medan storasyster somnade i bilen, förhoppningsvis glad och utmattad från alla roligheter vi fick uppleva tillsammans denna helgen! =0)

Nerbäddad i sovsäcken.

Storasyster morgonpigg efter en skön natt i stugan.

Kollektiv frukost med alla deltagarna.

På First Camp fanns det fina lekplatser.

Mer badande på söndagen.

Storasyster tar över kameran.

Hur fungerar det mamma, trycker man på denna knappen?

Lite sned horisont men annars en bra
bild för att vara tagen av en 5-åring. ;0)

Jag tror storasyster hade en super helg
med många fina minnen att ta med hem.

Detta serverade jag på kvällen när vi kom hem,
direkt ifrån fiskhandlaren i Torekovs hamn.

Inga kommentarer: