fredag 7 september 2012

Ansvarsfull storasyster...

Oj vad denna veckan gick fort!
Fredagen och helgen är här, jag och barnen tänker njuta!
Tobbe jobbar men vi andra tänker utnyttja vår ledighet tillsammans till max! ;0)
I morgon blir det kalas och på Söndag blir det eventuellt en liten utflykt. =0)

Nellie har minsann också varit en duktig och ansvarsfull storasyster!
Det var så roligt att se henne gå upp så i rollen när jag igår bad henne se efter lillebror Nils i affären.
Jag bad henne hålla honom i handen så han inte sprang bort.
Hon gjorde precis som jag sa och hade snorkoll på honom hela tiden.
Hon till och med sa: "Nej Nisse" när han försökte gå på egen upptäcktsfärd.
Hon drog honom då istället till glassdisken pekade och sa: Titta Nisse, glass"!
Gissa om jag fick tårar i ögonen!!!
Naturligtvis fick de vars en STOR glass av en stolt mamma!

Glad helg på er alla!!!

Inga kommentarer: