måndag 16 april 2012

Kalle kunskap...

Storasyster gjorde verkligen ett enormt framsteg igår. =O)

Jag har länge försökt få henne bli intresserad av datorn och kunskapsspel men tyvärr utan någon större lycka, hon har helt enkelt inte varit intresserad.
Under gårdagen satte jag mig med lillebror för att åtminstone få honom lite intresserad av datorn, han var verkligen med på noterna och tyckte det var kul.
Under tiden mor och son hade trevligt framför skärmen blev storasyster helt plötsligt nyfiken.
Jag lät henne titta på och så småningom ta över musen.
Det tog henne ca 45 minuter så hade hon kommit underfund och klarat av alla Kalle Kunskap- spelen. =O)
Gissa om mamma blev imponerad!

Lillebror blev förstås lite frustrerad för han ville ju också fortsätta spela.
Jag kan ju inge annat än vara nöjd över storasysters insats och att jag nu lyckats få båda barnen intresserade av datorn.

Inga kommentarer: