måndag 9 april 2012

Slutet gott...

De små liven överlevde ännu en natt! =0)
Jag trodde verkligen inte det i gårkväll, men i morse var de hur pigga som helst och åt i massor. =0)


Gjorde också en kontrollvägning, den lilla gossen hade gått upp 2 gram medan den lilla flickans vikt var oförändrad.
Efter matning och vägning fick de flytta in i nya holken och komma ut i friska luften igen.
Vid 12-tiden fick de lunch igen och de åt riktigt bra även då. =0)

Ni kan förstå att jag blev snopen efter att ha varit iväg några timmar och kom hem igen för att mata de små liven och upptäckte att holken var tom.
Mamma ekorre har nog kommit och hämtat de igen. =0)
Det är helt omöjligt att katter eller rovfåglar kommit åt holken som den var placerad, utan enda förklaringen är att de blivit hämtade.

Fall i fall de trillat ut gick jag i över en timme och finkammade marken i trädgården, jag till och med satte Arne på flera sökvarv men det fanns inga spår eller tecken på att de krafsat omkring på marken.

Jag såg en ekorre rätt nära holken i förmiddags så jag intalar mig att det måste vara mamman som kommit tillbaka. =0)

Slutet gott, allting gott...

Inga kommentarer: