torsdag 28 oktober 2010

Ångest...

Vid den här tiden i månaden är det inte bara storhandling som står på schemat, tyvärr måste det också betalas en massa räkningar.
Just denna aktivitet är ungefär lika trevlig som att torka upp efter katten när den spytt hårbollar i sängen eller när vår hund kommer in efter att ha varit i hagen och rullar sig i fårskit.
Tyvärr är detta något som måste göras varje månad, och dessa måsten är något som familjens ekonomichef (dvs jag) måste ta hand om.

Titeln "ekonomichef" fick jag av "finansinspektionen" (det är vad vi kallar vår bankman) efter vårt sista möte.
Då diskuterade vi något så intressant som fondfördelningen i vårt pensionsparande och andra högintressanta ämne som räntesatser, riskkapital och tillväxtkurvor.
Jag är inte tappad bakom en vagn utan inser att dessa ämne måste diskuteras och ses över med jämna mellanrum.
Men även om jag förstår precis vad vi just pratat om så är detta för mig lika intressant som för en laktosintolerant i mejeridisken.
Dock känns det lika skönt efteråt när man betalt sina räkningarna som när man lämnar banken efter det årliga mötet.

Efter att man nu har spenderat nästan hela inkomsten på 3 dagar för att storhandla, betala lån, bil och räkningar så ligger man nu i fosterställning i TV-soffan några minuter, tröstäter lite choklad och sen glömmer vad min precis haft ångest över tills det är dax att göra om allt igen nästa månad.

Men tills dess leker livet igen... =0)

Inga kommentarer: