onsdag 27 oktober 2010

Legitimation tack!

Jag var på Systembolaget idag och köpte en flaska Gin som svärfar skulle få som tack för hjälp vi fått av honom i somras.
Nu är det så att jag är på "systemet" lika ofta som typ påven, så detta innebär att jag inte är speciellt hemma på sortimentet eller var allting finns.
Efter att ha letat omkring bland alla gångar och olika flaskor och troligtvis sett lika bortkommen ut som en lantlolla i storstaden så gav jag upp.
Som tur var fanns det en mycket hjälpsam dam att tillfråga och det hela var ganska smidigt avklarat.
Precis innan jag skulle trycka in mitt visakort i terminalen tittar kassörskan på mig och säger:

- Har den unga damen legitimation att uppvisa?

Ett jätte stort smile sken upp på mig och jag visade glädjeligen upp mitt körkort.
Hon skulle bara ana att det här kommer jag leva på länge. =0)
Efter att ha konstaterat hur gammal jag var så ursäktade kassörskan sig och gav mig istället en komplimang.
Tänk att blir man så här trevligt bemött ska jag åka till Systembolaget lite oftare!

Trevlig kväll på er alla ifrån en "ung dam som behöver visa legg"... =0)


Inga kommentarer: