lördag 30 oktober 2010

Marknadsterrorister...

Ja då var det marknadsdax idag och som vanligt lär jag mig aldrig!!!
Det är lika dant varje gång det vankas marknad...
Jag brukar redan ett par dagar innan börja se fram emot att få köpa nyabakta munkar/donuts med choklad, gräddbullar, viltkorv samt ett par karusellåk för dottern.
Detta är i alla fall vad jag inbillar mig att en perfekt marknadsdag ser ut, för det har aldrig slutat så lyckligt som i mina drömmar.
Tyvärr glömmer jag alltid alla andra idioter (liksom jag) som också har tänkt att gå på marknad.
Idag fanns inga undantag utan först var jag tvungen att köa in i Höganäs för att komma förbi alla omdirigeringar och avstängningar, sen var jag tvungen att parkera halvvägs till Viken.
När jag väl var ute ur bilen med vagn "modell större" och två ganska gnälliga barn som hellre ville sova vidare i bilen samt all packning som kvävs för en dagslång utflykt med barn så ville jag redan åka hem igen.
När jag tillsist hittad resterande del av familjen (min mormor, föräldrar och systrar med familjer) så hade vi allt att göra för att inte tappa bort varandra.
Alla utom jag träffade på folk som de inte träffat eller pratat med sen Sverige fick högertrafik. =0(
Detta orsakade ju lite av en seg kamp för att vinna mark och en enorm övertalan av dottern att vi snart var framme vid karusellerna.
Väl framme var det också gott om barn och folk kring karusellerna, men lovar är lovat och en stolt dotter fick tillsist en runda på en lila åsna bekostad av hennes mormor och jag fick ett fint kort.


Som pricken över i:et så fick dottern också en stor kolkagris klubba och fina Hello Kitty klistermärke av sina kusiner.
Jag fick i alla fall träffa min kusin bland karusellerna vilket var jätte trevligt =0)

Vi insåg sen ganska snabbt att vi var underlägsna alla marknadsterrorister som körde på våra hälsenor med vagnar och rulatorer och som trängdes likt svältande hyenor kring nyfunna kadaver i öknen.
Vi retirera till sist hem allihopa till mormors lägenhet och avslutade marknadslördagen där i lugn och ro.

Ska bli intressant och se om man lärt sig något av detta till nästa gång det blir marknad.
Jag fick dock ett gott omdöme av min make när jag ringde hem och han konstaterat att jag inte gjort av med en massa pengar...

Inga kommentarer: