torsdag 28 oktober 2010

En härlig kväll...

Ikväll har jag och mina systrar bjudit ut vår mamma på restaurang.
Detta var egentligen en morsdagspresent, men av ena och andra anledningen har vi inte kommit iväg för än ikväll.
Det var hur mysigt som helst att sätta sig i bilen och köra i till stan genom den regniga höstkvällen med målet Thai Corner.
Jag hade redan under dagen spanat in deras meny på nätet, men som vanligt på plats när det är alldeles för mycket gott att välja på så får jag "lösgodisångest".
Det slutade med att jag också valde vad min mamma och systrar beställde in.

SATÈ ROM
Blandade grillspett med wokade grönsaker och jordnötssås (oxfilé, fläskfilé och kyckling)

Till efterätt tog vi alla Baileys créme bruleé med färska hallon, gud vad gott det var!




Lite kaffe och te på det med en chokladbit så var kvällen perfekt.
Vi skrattade mycket och hade verkligen en riktigt fin kväll med kvallitetstid tillsammans.
Sen bildligt talat "rullade" vi alla till bilarna och körde hem på vars ett håll mätta och belåtna.

När jag kom hem igen så hade lilleman tvärvägrat att somna, så jag befriade min "lätt" frustrerad make från en lätt besvärlig bebis som smilade stort när han fick se mamma.
Lite kvällsgröt och en puss i pannan, sen somnade han gott och pappa fick njuta av mat som jag hade beställt med hem ifrån restaurangen.

Han har det för bra ibland! ;0)

1 kommentar:

Anna sa...

Vilken mysig kväll, det förtjänar du verkligen!
Kram.