onsdag 2 februari 2011

Jippo...

Idag fick man ta på kravallutrustning en när man skulle in i vår lokala mataffär, tydligen var det kundkortskalas. =0)
Detta hade jag tidigare noterat då informationen om denna stora händelse i denna lilla by nått mig både via mail, brev och sms, ändå hade detta inte fastnat på min teflonhjärna.
Parkeringen var ockuperad värre än på en lönehelg, och att få tag i en kundvagn var att leka med döden eftersom taxen ifrån helvetet stod uppbunden i bitlängds avstånd från vagnfållan i väntan på matte eller husse.
När jag väl pratat snällt med den blodtörstiga pälsbeklädda falukorven likt Cesar Millan så kunde jag lura till mig en vagn där mina barn tryggt kunde förvaras och jag gick in till kundkortskalaset.

Innan jag kom ut ur affären  igen så hade jag och barnen i princip fått en tre-rätters middag då de först stod och delade ut små brödsnittar, sen blev det mexikanskt vid köttdisken inklusive dricka, och när vi hade betalat våra varor och var på väg ut bjöd de på kaffe, kakor och semlor. =0)
Hade det inte varit för att jag hade en stackars hungrig make som skulle ha mat när han kom hem, så hade jag ju inte behövt laga mat idag.
Synd inte Arne också var med, för då hade han fått ilsken tax till middag. ;0)
Bara skojar....

Vi har nog världens bästa.., eller i alla fall den trevligaste mataffären i byn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du menar väl Ljungbyhallen? I så fall håller jag med dig.
Dagens rätt- fläskpannkakan är nog en av de godaste jag käkat.
för att inte tala om de färdiga köttbullarna som de gör själv.. ack så dyra men värd varenda krona :) så Mamma Scan växlar över till hundmat istället.. Nä förresten hundarn fisar apa av Mamma Scans köttbullar! de funkar nog bättre i komposten../JK