tisdag 15 februari 2011

Tisdag...

Det har idag varit en dag som inneburit en början på något helt okänt.
Jag intalar mig själv att det nödvändigtvis inte behöver innebära något negativt.
Man är rädd för det okända och bara de som är modiga nog att trotsa sin rädsla vinner i längden.

Det är därför jag envisas med att titta på varje gång jag får en spruta, för att jag kanske nästa gång inte ska tycka det är lika obehagligt.
Jag brukar också tvinga mig själv att titta på spindlar och babbianer på tv fast de är obehagliga, nästa gång är de inte lika obehagliga!

Med andra ord så hade jag blivit hel botad mot mina fobier om jag lekt och blivit biten av en giftspindel och en babbian hade fått ge mig en spruta med motgift! ;O)

Nu har dagen inte handlat om mina fobier utan bara om det okända.
Jag ser ljust på utmaningarna som väntar och är övertygad om att det kommer gå jättebra.

Detta blev ett långt inlägg med tanke på att jag skriver med mobilen.
Det har nog tagit en halvtimma. =O/
Jag saknar vår dator!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är du på väg att bryta ihop? :) /JK

Wessmantorp sa...

Ha ha JK, du har läst för mycket av andra deppiga bloggar! ;O)
Jag skriver bara om nya utmaningar, inte om mitt psykiska välstånd.
Jag mår prima! =O)
Det ända som kan likna ett bryr är när jag svär över varje gång jag trycker fel på mobilens mickrolilla tangentbord! =O)

Annapanna sa...

Hahahahahaaa gillar du inte babbianer? De som är så söta, (om man ser dem framifrån och de är ungar då......)

Jag är övertygad om att du kommer klara alla utmaningar du ställs inför i framtiden, för du är en underbar människa!

Kram på dig!

Wessmantorp sa...

Tack så mycket underbara Annapanna! <3