tisdag 22 februari 2011

Tji fick jag...

Jag gick på en riktig nöt idag när jag körde till Väla i hopp om att bokrean hade startat, tji fick jag!
P4 Extra igår pratade om att det nu var dax att ladda inför årets bokrea och likaså reklam på Aftonbladets hemsida gjorde att jag var helt bombsäker på att rean startade idag.
Men ack nej, den startar i morgon !!!

Jag hade en massa böcker jag tänkt köpa idag, och visst såg jag nästan alla liggandes och bara vänta på mig under skynkena som dolde morgondagens reaböcker. =0/
Att köra förgäves till Väla gör man typ bara en gång och lusten att köra dit igen i morgon finns inte.
Jag får satsa på en mer lokal bokhandel och hoppas de också har böckerna jag vill ha på rean.

Vad lärde jag mig nu av detta tro?

- Jo, inget ont som inte har något gott med sig...
Storasyster blev lycklig när hon fick sin första jojo idag som kompensation då det inte blev så många böcker som det var tänkt.
Denna jojo har hon nu slagit i huvudet på alla i familjen (inkl alla fyrbenta) när hon har uppvisning.
Med andra ord kontrollera datumet nästa gång det är bokrea och använd cykelhjälm när du går på jojouppvisning! ;0)

Inga kommentarer: