söndag 6 februari 2011

Storasyster 4år...

Idag fyller storasyster 4 år, hipp hipp hurra! =0)
Stackars storasyster bröt nästan ihop i morse när vi kom in till henne i barnkammaren och sjöng, det gillade hon inte alls!
Efter hon lugnat ner sig och insåg att det även fanns presenter så blev hon gladare och började försiktigt öppna dem.
Lyckan lös i ögonen när hon såg att hon fått en alldeles egen Pluto! =0)
Pluto har följt med överallt idag och de sover nu tryggt ihop, hon är överlycklig för honom. =0)


Naturligtvis har vi haft kalas idag också!
Tjocka släckten är stor och idag har min del av familjen varit här för att fira våra födelsedagar.
Idag körde vi på italienskt och bjöd på pastagratäng med sallad och vitlöksbröd, väldigt uppskattat.
Det gick nästan 6 kg mat så visst kan vi äta i vår familj...

Till efterrätt blev det födelsedagstårta, det blev en ny sort som jag gjorde med massor av choklad.
Kladdkaksbotten med först ett lager hårt visspad grädde, sen ett lager chokladmousse och överst massor av skivade jordgubbar.
Till dekoration gjorde jag plattor/skivor av smält och sedan stelnad mörk choklad.
Tårtan kom till efter att min ena syster länge pratat om en tårta hon fått för längesedan med kladdkaka och mousse, så jag tog ut svängarna lite och gjorde min variant.
Har inte döpt min kreation ännu men jag är öppen för förslag! =0)
För dig som gillar choklad så är detta en tårta från himlen. ;0)



Som vanligt hade vi det trevligt idag och barnen + jag blev superglada över allt vi fick.
Storasyster fick bland annat Pippikläder och hon var inte sen att ikväll när alla gästerna åkt hem, trycka peruken på lillebror.

Han var måttligt intresserad, men jag hann få
ett foto innan han i protest drog av peruken igen. =0)

Inga kommentarer: