onsdag 2 mars 2011

I skogens mörker...

Ikväll har jag frivilligt gått in i en mörk skog alldeles ensam (nästan, Arne var med) och gått omkring som en norsk blådåre utan skidor.
Vad gör man inte för att få lite motion...
Normalt brukar jag gå ut innan det blir mörkt, men det fanns inte tid till det idag.
Att yra runt som en höna i skogen i mörkret inte är speciellt riskfritt med tanke på att det finns 200 kg vildsvin runt varje hörn känns det som, men de är nog mer rädda för ett fult bergatroll som jag.
Jag hade musik på hög volym hela rundan så om det nu fanns några tesslor eller andra fä som smög på mig så hörde jag dom inte.
Jag räknar skarpt med att Arne försvarar mig om några odjur skulle dyka upp... ;0)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha ... Nina det enda du behöver vara rädd för är dina inre demoner och de finns inte i en mörk skog :)

Wessmantorp sa...

Nej det är lungt, jag är inte precis mörkrädd! ;0)
Vill bara inte stå öga mot öga med ett vildsvins-so och hennes små nassar.

Anonym sa...

Jo, det är rätt tänkt! Det man ska akta sig noga för i en mörk skog är attackmössen som lurpassar och hugger sig fast i hälsenan när man är som minst beredd :=) /JK