torsdag 17 mars 2011

Under The Weather...

Stackars lillebror har troligen fått RS-viruset som är ett riktigt aggressivt förkylningsvirus och kan vara farligt för små barn eftersom det kan hämma andningen i riktigt svåra fall.
Lillebror blev sämre och sämre i början på veckan så det blev barnakuten i måndagskväll.
De konstaterade bara att han troligtvis hade fått RS-viruset och att det inte finns någon medicin, vi fick vårda honom så gott det gick hemma tills det gick över, vilket kunde ta upp till 14 dagar.
Det har med andra ord varit mycket hosta, snor, feber och slemkräkningar de senaste dygnen.

Nu börjar jag också känna av en riktig otäck förkylning för jag har fått en riktig rälig hosta som bränner i halsen och jag är öm i hela kroppen. =0(
Har jag tur så går det över på ett par dygn igen, för i helgen fyller min pappa år och det blir kalas.

Inga kommentarer: