onsdag 16 mars 2011

Vildsvin...

Ja vildsvin finns det gott om i vår skog.
Jag vet inte vad den officiella räkningen ligger på men det är i alla fall många som bökar omkring där ute.
Idag lyckades jag se sju stycken av dem när jag ikväll körde hem ifrån dagis årsmöte och genade genom skogen.
Markägaren matar alla vilda djur varje vinter och de har specifika matplatser/åtlar på flera ställe i skogen där de går att mumsa på säd, morötter, sockerbetor och annat gott.
Just vid en sådan åtel stod sju grisar och blängde på mig när jag kom körande.
Trots att jag först lös på dem med helljus och sen kröp sakta förbi såg de inte speciellt besvärade ut, utan åt och bökade som inget hänt.
Det kändes skönt att jag satt i bilen och inte var ute på någon av mina motionsrundor i mörkret.

Tyvärr hade jag inte kameran med i mörkret
så det får bli en lånad bild ifrån dn.se

Inga kommentarer: