torsdag 24 mars 2011

Jordgubbar...

Att jag älskar jordgubbar är nog en underskattning av grövsta grad.
Jag mer än älskar jordgubbar, jag superälskar jordgubbar! =0)
Nu snart börjar jordgubbssäsongen och redan nu kan man få ganska dugliga färska jordgubbar i affären till ett hyfsat pris.
Måste dock poängtera att det är de svanska jordgubbarna som är absolut bäst och ingen sommar är en riktig sommar utan mängder av solmogna svenska jordgubbar.

Naturligtvis fanns det fina gubbar som så fint lockade på mig när jag passerade fruktavdelningen idag i vår affär.
Likt en utsvulten hyena slängde jag mig över jordgubbarna och placera dem snabbt men varsamt i vagnen.
När vi kom hem lagom till eftermiddagsfikan så blev det till att kalasa på dessa härliga gubbar.
Naturligtvis bjöd jag dem på barnen också, och för lillebrors del blev det nypremiär.
Han fick prova jordgubbar förra sommaren men han var knappt 6 månader då och det blev bara lite smakportioner.
Idag fick han själv en hel egen jordgubbe i handen och han festade verkligen.
Jag tror att han har fått mammas smak för jordgubbar! =0)

Vad är detta för något konstigt du kommer med mamma?

Det ser ju ut som en röd liten boll...

den är mjuk i konsistensen...

man kan gägga med den ...

och så smakar vi lite...

mmm, den är söt i smaken...

det var verkligen gott...

...får jag en till mamma?

JAG VILL HA MER JORDGUBBAR!

Inga kommentarer: