söndag 13 mars 2011

Varför gråter inte Emma...

Boken "Varför gråter inte Emma" har jag läst ut i helgen.
Det är en gripande summering av det oerhört tragiska som hände i Arboga i Mars 2008 när två oskyldiga barn blev mördade och deras mamma blev svårt misshandlad.
Hela historien om deras öde gick att följa på håll via massmedia, men med boken får vi nu följa mamma Emma och hennes anhöriga under hela den hemska resan från den tragiska kvällen i Mars 2008 till hovrättsdommen fäller "Tyskan" för morden på hennes barn Max och Saga i Februari 2009.

Själv kunde jag inte hålla tårarna borta när jag läste boken men den gav mig också en förståelse hur olika man sörjer som människor.
Boken rekommenderar jag absolut till alla.

Varför gråter inte Emma.
Av Emma Jangestig & Magnus Wennerholm

2 kommentarer:

Anna sa...

Visst var boken bra! Emma måste vara en väldigt stark människa, Gud vet att jag inte hade velat leva efter att ha förlorat mina barn. Och på detta viset.
Jag har riktig fobi för hammare sedan detta hände, tänker på de 2 stackars barnen. :o(

Wessmantorp sa...

Usch ja, bara tanken får kroppen att rysa...
Tack snälla för att jag fick låna boken!