fredag 6 maj 2011

Blå dörr...

Idag har det påbörjats ett litet projekt som ska sätta lite mer färg på tillvaron. ;0)
Vår entré behövs fräschas upp lite tillsammans med min älskade lilla frukosthörna.
Det har sågats, spikats och målats idag och jag har äntligen fått min blåa entrédörr. =0)

Jag slipade, slipade och slipade lite till innan jag damsög och tvättade av dörren så jag kunde måla om den blå.
Jag har länge velat ha en blå dörr som är så snyggt på så gamla hus som vi bor i, och idag tog jag de första penseldragen! =0)
Jag måste säga ett stort tack till svärmor och svågern som kom och hjälpte till idag!

Jag får fortsätta i morgon och förhoppningsvis kommer jag kunna visa för och efter bilder när vi är helt klara.

Så länge får ni se och själv avgöra om en blå dörr är snyggt...

Här bor jag inte men det är en inspirerande bild.

Inga kommentarer: