onsdag 18 maj 2011

Gungande elefant...

Förutom dramatiken med den lilla kalven idag så njöt jag av solen och det fina värdet.
Lillebror har börjat få koll på gunghästen (eller i det här fallet gungelefanten) och gungade länge i solen på verandan idag.
Han tycker det är jätteroligt!


Jag kollade också så mina potatis och tomater mådde bra och hade fått lagom med vatten nu när det regnat några dagar.

En av mina tomatplantor.

I år provar jag att driva upp potatisen i
spannar istället för i trädgårdslandet.

Jag gjorde också en liten bukett med trädgårdsblommor som storasyster gav till en av sina fröknar på dagis i eftermiddag eftersom hon ska gifta sig i helgen.


Lite andra fina bilder fick jag också på vårblommande vackra blommor här omkring.

Syrenen är snart i full blom.

Maskrosfält.

Träd i full blom.




Inga kommentarer: