onsdag 18 maj 2011

Kalvräddning...

När jag skulle köra hem ifrån dagis efter att ha hämtat storasyster i eftermiddags så ringde en vän till mig och berättade att hon sett en livlös kalv i en hage nära dagis.
Blödig djurvän som man är så skyndade jag dit, och jovisst låg där en livlös liten kalv i lervällingen vid ett vattenhål.
Den lilla stackaren andades inte och jag fick lyft upp den lite för att vattnet skulle rinna ut från mulen.
Efter två blås (mun mot mule) så slog den plötsligt upp ögonen och skutta iväg några meter i panik och jag åkte baklänges ner i lervällingen. =0/
Kalven trillade ihop igen men andades och höll upp huvudet så det mådde nu betydligt bättre än tidigare.
Efter lite efterforskande så hittade jag tillsist en kvinna som ansvara för kontrollen av kreaturen i hagen och hon fick ta över ansvaret av den lilla krabaten.
Hoppas den nu får riktig hjälp för den mådde inte speciellt bra.

Jag är rätt nöjd med dagens insats! =0)

Inga kommentarer: