tisdag 29 november 2011

Pyssel i Spången...

I fjor var jag på en mycket uppskattad pysselkväll hos min "hovleverantör" av blommor, Spångens Handelsträdgård.
I dag var det dax igen, denna gången tillsammans med en mycket god vän och hästkompis. =0)
Hon hade i sin tur också tagit en egen vän med sig så vi hade riktigt trevligt och roligt medan vi gjorde julkransar och julgrupper.
Alltid roligt med nya bekantskaper!

Handelsträdgården bjöd på god fika efteråt och deras personal är verkligen jättetrevliga! =0)
Tyvärr har de ingen hemsida som jag kan länka vidare till, men klicka på Spångens Handelsträdgård så kommer ni vidare till företagsinformationen om ni skulle vilja besöka dem när ni är på detta hållet. =0)
Jag skulle kanske hjälpa dem att göra en hemsida, det kanske jag skulle föreslå för dem! ;0)

Två fina kransar till mina ytterdörrar blev det idag, jag är ganska nöjd även om jag fick idétorka ett tag under pysslanet.


Skaparglädje =0)

Min goda vän och ridkompis.

Röda och vita Azaleor.

Ett hav av röda Julstjärnor...

...och vita Julstjärnor.

De har så mycket fina växter.

Tulpanlökarna har börjat krypa upp.

Olika sorters Amaryllis.

De har inte bara blommor utan inredningsprylar också.
Söta små tomtar!

Stora fina tomtar.

Naturligtvis har de orkidéer också.

Stora som små gulliga orkidéer.

Krans 1.

Krans 2

1 kommentar:

AnnaPannan sa...

Det verkar ha varit en mysig dag på Spången, synd att jag missade det i år igen med Gustav sov hela dagen så det var tur att jag stannade hemma ändå :o)