tisdag 10 januari 2012

Nya sängar...

Idag har barnen äntligen fått valuta för farmor, farbror Danne och Gammlafarmors julklapp. =0)
Storasyster fick idag sin STORA säng och sover nu som en prinsessa!

Autistiska barn kan vara jättekänsliga för förändringar så det var viktigt att hon var medveten om allt som hände idag.
Hon opponerade sig inte ett dugg utan tyckte nog allt var riktigt spännande.
Jag berättade hela tiden vad jag gjorde och vad som skulle hända, hon var till och med insatt i hur sängbordet skulle sättas ihop.
Jag som en gång har jobbat i en möbelaffär hade fint och noga lagt upp allt i ordning så det skulle lätt gå att sätta ihop möbeln.
Storasyster satt länge och titta på instruktionen och till min förvåning gav mig alla delarna och skruvarna i rätt ordning för att få ihop sängbordet utan att jag sa vad hon skulle ta. =0)
Inget tvivel på att hon tänker i bilder och förstår hur allt hänger ihop.

Mamma och dotter slet och fick tillsist nya sängen på plats, det blev riktigt bra!
Storasyster slängde sig med en gång i sängen efter jag bäddat den och sa mycket glad:

-"Mysigt"!

Storasysters fina gamla utdragsäng gick nu i arv till lillebror och han blev lika glad! =0)
Han fick också vara med hela vägen från att jag drog bort spjälsängen tills utdragsängen var på plats.
Här var det heller inga tvivel om att han fattade vad som var på gång för han gick själv och drog ut sitt täcke genom spjälerna på gamla spjälsängen och la den i nya sängen.

Nattningsproceduren gick ganska bra, storasyster kröp ner och var helnöjd med nya sängen. =0)
Lillebror var uppe och tassade att par ggr, till och med öppnade dörren men sov så gott efter en timme.

Ingen mer spjälsäng för lillebror!

Ville bara visa att denna galna, konstiga och milda
vinter har fått mina kasserade sommarblommor att
börja blomma om, här en lila nejlika.

Inga kommentarer: