torsdag 12 januari 2012

Uteblivna besked...

Tyvärr så måste jag vänta längre på besked om jobbet jag sökt pga diverse anledningar jag inte har någon påverkan på. =0(
Tillfälligt anställningsstopp i koncernen kan jag tyvärr inte göra något åt hur bra mina intervjuer än har gått. =0(

Men jag har inte tappat tron för det!
Nu har jag istället fått börja initiera plan B tillsvidare.
Detta innebär att jag blir student från och med den 23 januari och har tagit tjänstledigt från mitt nuvarande arbete.
Skulle det komma positiva besked angående "anställningsstoppet" så får jag göra en ny omvärdering av situationen då.

Jag har inte riktigt satt mig in i schema och literaturlistor då jag väntat in i nästan det sista eftersom jag nu gått och väntat på behövlig information om framtiden.
Men nu när den inte verkar komma besked i tid som det var tänkt så fick jag börja grotta runt i all den informationen jag nu behöver inför skolstarten.
Tågtider, studiemedel, schematider, inloggningsuppgifter, kursliteratur mm mm.
Ska bli spännande och se om jag får ordning på allt i tid.
Som tur är finns det underbart snälla människor där ute som är berädd att låna mig böcker mm så jag inte behöver gå och bli ruinerad på kursliteraturen.
Lite lån av böcker här och lite där + några egna köp och lån på bibliotek så går det nog ihop. =0)

Oj jag har nog glömt att berätta vad jag tänker börja plugga!!!
Det blir förskollärare, och då med tanken att specielisera sig så småningom på att jobba med autistiska barn så som min egen dotter.

Hoppas allt kommer gå bra, man är ju alltid lite orolig inför det okända... ;0)

2 kommentarer:

Janeth och Thyra sa...

Hejsan, All lycka till dig med studierna om det nu blir så ,har själv börjat plugga i höstas och det har varit mycket bra , och kan bara rekommendera att börja göra det, ta klivet ut i det okända.. :) JANUARIKRAM

Wessmantorp sa...

Tack snälla Janeth för de stärkande orden! Det ska bli så spännande! Livet har för tillfället en tendens att hålla mig på halster hela tiden. ;0)
Det är som du säger, det är bara att slänga sig ut i det okända! =0)

Kram på dig!!!