onsdag 13 juli 2011

Bye bye Potter...


Idag har jag fått uppleva en filmhistorisk final när jag äntrade biosalongen och satte mig ner för att se sista Harry Potter filmen.
Med trevligt sällskap i form av min syster och systerson (som jag för övrigt sett alla Harry Potter-filmerna med) så höll jag förväntansfullt mina 3D-glasögon hårt i handen och väntade på att äventyret skulle börja.
För första gången i mitt långa biograf-liv så fick jag uppleva applåder och stående ovationer när filmen tillsist nådde sitt slut.
Det var en fin gest ifrån många trogna Harry Potter fans som troget följt filmsagan och jag glädjeligen applåderade tillsammans med dem.
Som förväntat var filmen fantastiskt bra och gjorde absolut boken rättvisa.

En 10 år lång filmsaga fick tillsist sitt slut och det är med sorg i hjärtat jag inser att det nu inte finns fler böcker eller filmer att se fram emot. =Ó(
Den enda trösten är ett spännande projekt som J.K Rowling (Harry Potters författare) kommer köra igång till hösten som heter "POTTERMORE".

Ung som gammal, barn som vuxen, Harry Potter kommer alltid ligga mig varmt om hjärtat och jag kommer fortsätta rymma in i hans värld och läsa om böckerna med jämna mellanrum och se filmerna då och då..
Jag ser också fram emot den dagen då jag kan introducera Harry Potter och hans värld för mina egna barn och så småningom mina barnbarn.
Jag hoppas han kommer leva länge och fortsätta skänka fantastiska äventyr och hissnande upplevelser för evigt i framtiden!

Inga kommentarer: