söndag 24 juli 2011

Höstkänsla...


Idag har termometern inte visat mer än max +13 grader.
Det hade väl varit ok om vi nu varit i September månad, men vi är faktiskt i Juli och då är +13 grader inte godkänt! =0(
Lägger man sen till att det blåst rätt bra och regnat idag också så blir det inte ett dugg bättre.

Idag skulle storasyster få rida och hon var redo för hästen redan långt innan vi kom till stallet.
Dagens frukost intogs med ridhjälmen på och sen hoppade hon bara i stövlarna i farten.
Det är roligt att få se henne så nöjd och glad efter en lång ridtur.
Hästen är nästan dubbelt så hög som henne så när hon hoppade av och skulle tacka hästen för turen nådde pussen inte längre än halvvägs upp på bakbenet, hon är för go! =0)

På eftermiddagen körde vi ut till mormor och morfar en stund.
Barnen lekte med mormor och min lillebror (hunden Simon), bollarna rullade och kastades runt i hela huset.
Jag och morfar passade på att sitta och titta på Formel 1. =0)
Lillebror passade också på att "öva" sig på pianot!

Framtidens Chopin!

Arne var lika nöjd om det regnade
eller inte, han ville leka i alla fall!

Nu är vi komna hem igen och denna söndagen är på väg mot sin kväll.
Det blir till att tända ljus och slänga sig i TV-soffan så fort barnen somnat.
Ikväll är jag king (eller rättare sagt queen) of the fjärrkontroll!
Det blir nog ett bad också innan jag bäddar ner mig med en god bok.

Tala om att det är höstkänsla idag!

Inga kommentarer: