söndag 3 juli 2011

Härliga sommardagar...

Nu om dagarna bara njuter vi av att ha semester och gör precis bara det som faller oss in.
Igår fick jag inspiration av en bekant och började dagen med att baka goda scones till frukost.
Det blev uppskattat! =0)

Frukostscones.

Vi har också passat på att besöka nära och kära, igår åkte vi till barnens farmor och åt lunch i värmen.
Lillebror var som vanligt på spexigt humör och passade på att klättra in genom sovrumsfönstret ifrån altanen och nästan skrämma livet ur oss.

Lillebror var på gott humör hos farmor.

Hittade på hyss flera gånger.





På eftermiddagarna och kvällarna när det börjar bli lite svalare så passar vi på att gå långrunda med Arne.
När det är så varmt mitt på dagen så orkar han inte utan ligger bara i skuggan.

När vi är ute på runda med Arne så blir det alltid en obligatorisk "Puh-pinne kastning i ån vid gångbron.
Detta är en av storasysters favorit sysselsättning. =0)

Storasyster och Arne i skogen.

Storasyster med pinnar i högsta hugg.

En nöjd storasyster efter flera pinnkast.

Våra härliga sommardagar här även innehållit mycket bad.
Vi är så tacksamma för våra vänner som så gärna bjuder ner oss till deras härliga poolområde där barnen och vi vuxna kan njuta av härligt bad och trevlig vänskap.

Nu ska jag gå och lägga mig med min spännande sommartriller, Lars Keplers bok "Hypnotisören som är verkligen en kanonbra bok!

Inga kommentarer: