torsdag 28 juli 2011

Tiden springer iväg...

Ännu en dag med regn, är sommaren över nu eller? =0(

-Nej  jag är inte pessimistisk av mig utan...
 Efter regn kommer alltid solsken! =0)

Jag är inte färdig med sommaren ännu!
Har fortfarande inte haft en heldag på stranden med barnen eller åkt till Helsingör, jag har inte heller träffat alla vänner som vi lovat att se och fika med i sommar, och jag har framför allt inte ätit någon mjukglass med barnen som är obligatoriskt varje sommar.
Vi har ju massor av sommarsaker kvar att göra så än får den inte vara slut!
Det blir till att njuta till 100% av varje regnfri dag framöver och bara lapa solenergi inför kommande höst och vinter.

Efter frukosten i morse plockade jag fram min almanacka som jag inte haft framme på flera veckor, sista anteckningen hade jag gjort någon gång i slutet på juni.
När jag började bläddra i den så insåg jag helt plötsligt att det är mindre än en månad kvar tills livet som hemmafru är slut, HJÄLP!
Om 1 ½ vecka är storasysters sommarlov slut och jag ska börja inskola lillebror på dagis/förskolan.
Han har nu snart hunnit bli 18 månader och ska klara sig utan sin mamma om dagarna. =0(
Var tog all den långa härliga bebistiden vägen?
Lite panik börjar jag allt få, men samtidigt börjar jag inse att det ska bli skönt med en normal vardag med ordentliga rutiner igen, och framför allt en ordentlig lön!

Att inträda rollen som "arbetande mamma" igen är jag ännu inte riktigt tillfreds med.
Det får nog sjunka in lite till innan jag börjar damma av uniformen i garderoben och tar mig ner till jobbet för att ta ett nytt foto till yrkeslegitimationen.
Tiden hemma med min son (som jag även också trodde jag hade för att tänka på min karriär), håller på att rinna ut och de förändringarna som jag hade hoppats på lyser med sin frånvaro.
Att gå tillbaka till arbetet omotiverad går bara inte, utan NU blir det uppsträckning och inställning i raka led som gäller...

Okay, jag gnäller ett par dagar till innan jag går rak i ryggen med nyputsade kängor till jobbet för mitt första skift på över 20 månader! ;0)

Go och glad, kexchoklad!

Inga kommentarer: