måndag 5 december 2011

Det snöar...

Idag har vintersäsongens första snö kommit! =0)
Tyvärr regnade det lilla där kom bort lika fort. =0(

Jag har tagit vab-dagar idag och imorgon så jag kan vara hemma hos mina sjuka barn.
Lillebror sov nästan 3 timmar middag mitt på dagen, så mycket har han inte sovit sedan han var liten bebis.
Medan lillebror sov middag kröp jag och storasyster ner i soffan med dubbla filtar och tittade på julkalendern och en julfilm, och när vi tittade ut genom fönstret föll stora snöflingor ner ifrån himlen.
Vilken mysig stund vi hade. =0)

Storasyster sa idag...

- "Mamma tror du tomten kommer snart"?   
(Detta säger hon rätt ofta)

Jag svarar...

- "Ja gumman han kommer om några veckor".

Till min stora förvåning svarar hon...

- "Ja han kommer på julafton"!

Detta låter kanske inte så märkvärdigt att komma från en snart 5-åring, men tro mig när jag säger att jag tappade hakan när jag hörde vad hon sa idag.
Min annars så fåordiga lilla ängel slutar aldrig förvåna mig! =0)

Årets första snö!

Inga kommentarer: