torsdag 22 december 2011

Kamerasorg...

Idag var jag hos kameradoktorn med min Nikon, tyvärr går den inte att rädda, eller jo det gör den, men det skulle kosta betydligt mer än att köpa en helt ny. =0(
Det sjuka i det hela är att det är en mekanisk plastdetalj i objektivet som gått sönder och just denna plastsak kostar typ bara en 100-lapp, men kamerateknikern som måste dela objektivet och byta ut den trasiga delen kostar typ 1500-2000 kr/timmen.
Sen måste själva kameran också servas och systemuppdateras och det skulle kosta lika mycket i timmen. =0(
Naturligtvis kunde han fixa en ny fin kamera till mig, men den KOSTADE MYCKET PENGAR!!!

Jag tackade för hans hjälp och åkte istället till NetOnNet för att se vad de hade att erbjuda.
NetOnNet var inte heller speciellt billiga, =0( kan meddela att jag tyvärr lämnade lagershoppen med en sur min och en billig vanlig digital kompaktkamera för några hundralappar för husfridens skull. ;0)
Nu får jag nöja mig med den tills jag kanske får lite pengar tillbaka på drulleförsäkringen eller vinner på TRISS.

Vila i frid min kära kamera...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nina! Bara en teknisk tanke :) Om det är en plastdetalj i själva objektivet som är trasig..... Och det är en systemkamera kan du inte bara köpa ett nytt objektiv till kamerahuset? /JK

Wessmantorp sa...

Jag trodde också det vore så lätt Jörgen, men vi provade att sätta ett nytt objektiv på kamerahuset men blixten och eller utlösaren ville heller inte fundera, den behövde systemåterställas/uppdateras för att bli frisk igen.

Anonym sa...

Jaha! det är ju skit för det var väl en rätt dyr och fin kamera...../jk