fredag 9 december 2011

Highland Cattle...

Vi får ingen julgris i år utan en jultjur! ;0)
Idag fick vi 31 kg Highland Cattle-kött att stoppa i frysen, underbart! =0)
Som jag skrivit tidigare så är detta den ultimata lyxen för mig att ha närproducerat kött från djuren som gått här hemma på ängarna i Wessmantorp.

Nu är frysen fulladdad med goda middagar framöver från äkta Wessmantorpska Highland Cattle från ett par gårdar här ifrån.
Djuren har jag hälsat på varje dag när Arne rastats och jag vet att de har det superbra på stora och fina betesmarker året om. =0)
Tänk så underbart det känns att veta djuren haft det bra här hemma på ängarna istället för att de stått uppstallade och åka långa transporter genom halva Sverige och Europa.

I övrigt tyckte jag att min intervjun gick bra idag, jag var helnöjd när jag gick därifrån. =0)
Nu återstår det bara att vänta...


Inga kommentarer: