söndag 11 december 2011

Häxbryggd...

Nu är snart den värsta veckan på länge över och jag känner mig förvånansvärt pigg.
Tyvärr ömmar det fortfarande i hals och öron men det är på övergående.
Vi var på vårdcentralen igår och fick konstaterat att husbonden fått halsfluss efter influensan men inte jag, även om det kändes så.
Lite smått sur var jag faktiskt igår när maken fick medicin och inte jag.
- "Du får glatt vänta medans det läker ut lilla vän", sa doktorn, hm... =0/
Ägnade sen gårdagen åt att laga "häxbrygd" åt min stackars hals, det känns bättre idag så det kanske fungerade. ;0)
Ja nu ska man ju alltid se det från den positiva sidan och då får jag vara tacksam att influensan inte kom mitt under julledigheten istället.

Idag kände jag också att jag behövde frisk luft.
Det var underbart härligt att sätta sig upp på en häst tillsammans med storasyster och ta en skön tur i skogen med en god vän, precis rätt medicin! =0)
Det var så härligt att höra storasyster tjuta av förtjusning när vi galopperade! =0)

Min häxbrygd.

Inga kommentarer: