onsdag 1 januari 2014

2014

Hej!!!
Vill börja med att önska alla som är kvar där ute ett Gott Nytt År!!! =0) 

2014 är här och 2013 for förbi mycket fortare än vad JAG hann med. Min vilja och ambition var stor förra året, alldeles för stor! Detta slutade med att jag jobbat natt 100%, pluggat 125% på högskolan dagtid/helger + alla besök med Nellie på habiliteringen och ridsjukgymnastiken. Ni kan ju själva räkna ut att detta är inget man orkar med i längden. Hälsan och tröttheten har tagit ut sin rätt och jag måste inse att jag inte fortsatt kan ånga på i den takten jag gjort under 2013. Därför har jag nu som ett nyårslöfte inför 2014 lovat mig själv att ta det mycket lugnare och omprioritera delar av min vardag.
En av mina svagheter här i livet är nog att jag har en alldeles för hög ambitionsnivå i förhållande till min tidsuppfattning och det faktum att jag faktiskt behöver sova då och då för att orka med livet! Knepig ekvation jag vet när man är envisare än synden... =o/

Som jag har saknat att skriva i bloggen!!! Tyvärr har tiden inte funnits och jag är väldigt ledsen för det! Jag vet att NI varit så många som har följt mig här under en längre tid! Jag vill verkligen försöka blåsa liv i bloggen igen, ännu ett nyårslöfte inför 2014 som börjar här och nu!!!

2013 har varit ett år med höga toppar och djupa dalgångar som mitt liv åkt bergochdalbana på både fysiskt och känslomässigt. Nellie har överraskat som vanligt och har i skrivandets stund klarat av en hel termin i en vanlig förskoleklass! =0) Jag har verkligen underskattat henne och hon har bara levererat positiva resultat vecka efter vecka hela hösten! Jag måste får ägna ett helt nytt inlägg här i bloggen framöver för att visa hennes fantastiska utveckling i skolan.

Nu måste jag fortsätta jobba, jag stämplar inte ut och kan åka hem för än kl 06:00. Hoppas in alla har haft en underbar nyårskväll och nyårsnatt med nära och kära. Jag ska själv snart få åka hem och pussa om mina små änglar och spendera ännu ett år som en stolt mamma till Nellie och hennes lillebror Nisse! ❤



Inga kommentarer: