onsdag 29 januari 2014

KNUT-avdrag...?

Ingen snö, ingen snö och sen massor av snö! Jag har skottat tonvis med snö de senaste dagarna och det verkar inte avta de närmaste dygnen heller enligt vädertjänsterna. Jag älskar snö, så jag ska egentligen inte klaga, men börjar snart fundera allvarligt på att utnyttja RUT-avdraget för första gången i mitt liv och skaffa skottningshjälp, fast när det gäller skottning kanske man ska kalla det KNUT-avdrag istället! ;0)

Börjar nu också bittert ångra att jag lät mig övertalas att sätta på allround däck på bilen och inte riktiga vinterdäck med dubbar som det alltid funnits på bilen tidigare om vintrarna! Jag hoppas verkligen den skyldiga känner sig träffad när han läser detta inlägg, och gladeligen kan komma och hjälpa mig utan sura miner och onödiga sarkastiska kommentarer när jag sitter fast i en driva eller kört av vägen!!! ;0)

Nellie har inte blivit mycket bättre heller, troligtvis är det någon form av influensa eller liknande, det enda jag fått i henne sedan i söndags kväll är äppeljuice, isglass och några korvbröd. De första dagarna sa hon inget alls och var bara tyst och hängig, nu börjar hon prata för sig själv igen så förhoppningsvis är det väg på rätt håll. Nisse däremot är nöjdheten själv!
 - Åka pulka jättesnabbt.... som en racerbil!!!
De har åkt pulka varje dag på förskolan så han är supernöjd när han kommer hem. Tänk vilket underbart liv man har i den åldern, han behöver inte bry sig om något annat än pulka-åk, lek och tåg dagarna i ända. Han kommer hem med rosenröda kinder och glädjen sprudlar ur ögonen i takt med den härliga redogörelsen man får för vad som hänt på dagis idag, sen slänger han sig på golvet och tågbanan som står och väntar på honom. Äta, sova, leka... det är livet!

Inga kommentarer: