söndag 9 oktober 2011

Matmarknad...

Idag gick jag på matmarknad eller rättare sagt på "Söderåsens Matmarknad".
Blev faktiskt lite besviken för det var inte mycket till marknad, de få stånden som fanns såg tråkiga ut och var inte alls inbjudande.
Jag vet att vi har underbara och fina närproducerade råvaror här omkring så maten på marknaden är det inget fel på, bara upplägget! =0(
Jag hade velat se stora skyltningar av varorna som var till salu och härlig dekorationer av vad det nu är de säljer på marknaden, tänk er uppläggen i saluhallar eller på tysk torghandel.
Inte alls roligt med några tråkiga partytält med uppställda bord där något var uppslängt till visning eller försäljning.
Visst fanns det några pumpor här och några morötter där, men tyvärr alldeles för lite. =0(

Det som lyfte hela tillställningen var att Tareq Taylor ifrån "Trädgårdsfredag" som var där och lagade mat, man fick dessutom provsmaka. =0)
Han är verkligen en trevlig prick!

Jag köpte i alla fall två flaskor mycket god dricka med mig hem som ikväll njöts till söndagssteken.

Tareq Taylor

Dagens inköp.

Inga kommentarer: