söndag 23 oktober 2011

Söndagsäventyr...

Fullsprängd med god mat i magen ligger jag nu på soffan och bara jäser.
Söndagsmiddag med snoriga barn hos föräldrarna satt fint, alla är nöjda och glada, bara Arne som är lite sur för att han inte fick något gott.
Det fanns heller inga tuggben hemma i skafferiet så han är mindre nöjd just nu. =0/
Tack mamma för all den goda maten idag!

Arne och jag har också varit på äventyr idag! =0)
Älskar äventyr! =0)
Jag kom att tänka på en jättemysig runda som jag inte gått på flera år i skogen långt ifrån alla stigar och skogsvägar.
Gick den ofta med vår gamla hund så jag tyckte väl att det borde vara lätt som en plätt att hitta runt i skogen igen.
Mycket hade hänt de åren som gått och det tog en del ansträngning att hitta runt, men tillsist gick det.
Jag hade många löv, barr och kvistar i håret när jag väl kom hem igen.
Det är bara till att konstatera att skogen är levande och förändras med tiden.

Tyvärr fick jag inte kameran med i skogen så jag fick ta bilder med mobilen istället.

Arne redo för roliga upptåg!

När jag kommit mer än halvvägs kunde jag konstatera att jag var
på rätt väg då jag tillsist kröp ur snåren och in på grannens mark.
Denna vyn över hans fina gård mötte mig då och
jag fick en skön härlig känsla i kroppen!

Inga kommentarer: