lördag 1 oktober 2011

S:t Petri Kyrka...

Idag har jag varit fadder vid bästa Anna-Pannas lilla sons fina dop! =0)
Jag är så glad för att jag fick äran och jag är så stolt över detta hedersuppdrag.
Doppet skedde i en alldeles speciell kyrka som heter S:t Petri Kyrka och som är världsberömd för sin arkitektur.
Det är ingen vanlig kyrka med tinnar och tron utan en byggnad i helt egen stil.
Tyvärr hade jag inte möjlighet att fotografera i kyrkan då jag hade fullt upp med andra uppgifter och lämnade därför kameran hemma.
Däremot åkte den fram när dopkalaset efteråt var igång.
Men med några lånade bilder på och i kyrkan kan ni själva få se hur annorlunda och fin den är.

S:t Petri Kyrka

Dopfunten är ett jättestort snäckskal ifrån Indiska Oceanen

Kyrkorummet

Orgel & Flygel

Ljuskällorna i taket.

Vår doppresent till den lilla goa gossen,
en fin nallebjörn och en graverad ljuslyckta.

Inga kommentarer: